کیان جونکیان جون، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
یکی شدن منو بابایییکی شدن منو بابایی، تا این لحظه: 15 سال و 5 ماه و 2 روز سن داره

کیان، امپراطور زمستان

میلاد امام رضا (ع) مبارک

1392/6/29 14:07
نویسنده : مامان هانی
2,184 بازدید
اشتراک گذاری

قبلاً گفته بودم که نذر کرده بودم روز تولد امام رضا(ع) تو خونه خودمون جشن بگیرم. مراسم ساعت 3 شروع شد و خیلی خوب پیش رفت. یه سفره خوشگل هم چیده بودم که همه خوششون اومده بود. خلاصه همون طور که تو عکس ها (ادامه مطلب) میبینید سفره رو با سبزی، کیک یا ضامن آهو، لقمه، ساندویچ، رولت شیر حلوا و میوه تزیین کردیم. چند تا بادکنک سبز هم به سقف زدم تا جشن تموم شد به بچه ها بدم. بیشتر دوست داشتم به بچه ها خوش بگذره. ان شاالله خدا دامن هر کسی که نی نی میخواد رو سبز کنه و بچه سالم عطا کنه...

آقا کیان هم همکاری لازم رو کرد، البته بگم خیلی خسته شده بودم چون بغل هیچ کس نمی موندآخ

1

اول از همه بگم که زحمت کیک و رولت شیر حلوا رو پسر عمه کیان، آقا جواد کشید که خیلی قشنگ بود. دستش درد نکنه. شب قبل جشن اومد خونمون و تا 2 صبح حلوا رو درست کرد و لای نان رولت پیچ کرد. مثل بقیه حلوا ها از آرد، شیر، روغن، گلاب، شکر، وانیل و زعفران تشکیل میشه.

1

صبح هم که از خواب بیدار شدم خودم رولت ها رو برش دادم

2

آخرش هم اینجوری تو ظرف چیدم

3

این هم گیفت هایی بود که با تور و روبان درست کردم و حدیثی از امام رضا(ع) رو روش منگنه کردم. داخلش هم آجیل، برنج و باسلوق گذاشتم که طرفدار زیاد داشت

4

کیک خوشمزه هم طرح آهو بود، خیلی طبیعی به نظر میرسید. میبینید که یکی شک کرد اومد نازش کنه، جای انگشتش تو خامه موندقهقهه

6

ساندویچ هم متشکل از فلافل، گوجه، سبزی محلی و خیار شور بود که تو نون باگت چیدیم و همراش سس کچاپ یک نفره هم بود. بنا به درخواست دوستان باید بگم که این فلافل از نخود، سیب زمینی، پیاز، سیر، آرد سوخاری، بکینگ پودر و ادویه فراوان بود که ادویه هم شامل تخم گشنیز، زیره، ادویه مخلوط، آویشن، پودر سیر، ادویه کاری و مثل همیشه نمک، فلفل و زردچوبه بود. تخم مرغ و رب گوجه هم دلخواهه و در آخر روغن سرخ کردنی برای سرخ کردن. اگه مثل من  از دستگاه فلافل ساز استفاده کنید همه فلافل ها یک دست و یک سایز در میاد و مجلسی تر میشه. البته واسه مجلس که تعداد زیاده، باید یکی اول صبح یا آخر شب که هوا خنکه با حوصله، مثل مامانم سرخ کنه که ازش خیلی ممنونم. این عکس مواد چرخ شده و  آماده فلافله که یه شب تو یخچال موند تا خودشو بگیره، البته هنوز ورز نخورده.

7

وقتی هم که آماده شد

8

نمای کلی از سفره

8

910

 دیگه پایین تر نرو خبری نیست، عکس تموم شد بای بای

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

فرشته
29 شهریور 92 16:29
سلام عزیزم ایشالله قبول باشه منو دعا کردی؟



سلام. چرا که نه. ان شاالله نذر همه قبول باشه. خدا هرچی که میخوای به همراه یک دل شاد بهت بده.