کیان جونکیان جون، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
یکی شدن منو بابایییکی شدن منو بابایی، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 22 روز سن داره

کیان، امپراطور زمستان

مادرم، روزت مبارک

1393/1/25 13:58
نویسنده : مامان هانی
1,119 بازدید
اشتراک گذاری

1

سلام....سلام فقط و فقط به مادرها. سلام به مادر خودم که شرمندشم. به خاطر همه اون کارها و رفتارهایی که ناراحتش کردم. از همین جا ازش معذرت میخوام و به خاطر زحمات بی نظیرش دستهای گرمشو میبوسم. از مادر بزرگ هام سپاسگزارم به خاطر مادر و پدر هایی که تربیت کردند. مادر بزرگم هنوز هم گاهی خودش با شیر ماست میزنه و برام میفرسته، وقتی هم بچه بودم کلاس اول و دوم ابتدایی رو پیشش بزرگ شدم چون پدر و مادرم دانشجو بودن و با چند تا عمه و عمو تو دو در اتاق از ما پذیرایی میکرد و به قول مادرم بدون هیچ منتی یا حتی یک کنایه ما رو بزرگ کرد، حتی خودم دیدم با اینکه زندگی سختی داشت ولی یکبار ندیدم گله ای داشته باشه، یا مادر مادرم هر وقت میاد پیشم میگه نخود لوبیا چیزی داری بیار پاک کنم و خیلی هم پر حوصله و خوش صحبته، عاشقشونم. باور نمیکنید الان که خودم مادرم متوجه شدم که چقدر مادرم برای ما زحمت کشیده و چقدر صبوری کرده و همیشه با روی خوش نامهربانیهای ما رو جواب داده و مارو شرمنده خودش کرده، اینو فقط من نمیگم بلکه هر کسی که مادرمو خوب میشناسه اینو حتی به زبون آورده،  اگه مادرم نبود خیلی جاها تو زندگی کم میاوردم. همیشه  بهم کمک کرده. به یاد ندارم که مادرم به ما بدی کرده باشه و یا قهر کنه و یا رفتاری غیر منطقی و از روی احساسات غیر منطقی داشته باشه و همین رفتارشون باعث شده که تو خانوادمون هیچکس قهر کردنو بلد نیست و دوستی خاصی بین اعضای خانواده وجود داره. شاید تعجب کنید که چرا اینو گفتم ولی باید بگم که اگه خانواده شما هم اینجوریه خدا رو هزار بار شکر کنید. من دیدم خانواده هایی رو که سر یه موضوع جزیی و بی ارزش مادر با بچه اش قهر میکنه یا خواهر با برادر یا حتی بدتر فرزند با مادر یا پدر ،هر مدلی که فکرشو کنید. خواهر و برادری که سالی یکبار هم همدیگه رو نمیبینن و اونقدر رسمی با هم صحبت میکنن که فکر نمیکنی اینها خواهر و برادرن. من شخصا نمیتونم چنین رفتارهایی رو تحمل کنم. به نظرم نقش مادر تو خانواده کلیدیه و از مادرم ممنونم به خاطر همه چیزهای خوبی که به ما به طور مستقیم و یا غیر مستقیم یاد داد. چیزهایی که باعث آرامش ما شده و هر چی بیشتر که میگذره این ارزش ها برامون آشکارتر میشه. خیلی حرف ها تو دلم هست که بگم ولی سرتونو درد نمیارم. خلاصه اینکه تولد حضرت فاطمه(س) رو به همه بانوان ایران زمین تبریک میگم و به همه مادرها خسته نباشید میگم و روی گلشون رو میبوسم...

مادر ها رو تنها نذاریم و از اونها یاد کنیم حتی با یه تماس تلفنی. به یاد اون مادر هایی که دوباره آسمونی شدن گاهی سر مزارشون بریم و با فاتحه ای دلشونو شاد کنیم...

برای شادی دل همه مادران در خاک خفته و مادر دوست مهربونم (مرضیه عزیزم) صلواتی ختم کنیم...

12

مادر هایی که هنوز گرمی آغوششون و گرمی دستشون رو حس میکنیم...

5

58

مادر هایی که بهمون شعر یاد دادن. برامون کتاب خوندن و ما الان اون شعرها رو برای بچه هامون میخونیم مثل عروسک قشنگ من قرمز پوشیده یا توپ سفیدم  یا قصه بزبز زنگوله پا... خدایا دلم هوای بچگی کردهبغل...

17999935123مادر ها

 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

محیا
4 مرداد 93 13:49
وبلاگت خیلی قشنگ بود خوش حال میشم به وبلاگ منم سر بزنی